lørdag 10. april 2010

Min påske

Påskedagene var jeg på Kjerringøy. I år hadde vi ordentlig ferie. Været var topp. Dagene kunne tilbringes ute, enten på plattingen i sola eller på tur. Dessverre må jeg være mye i bånd. Det er så mange nye lukter der. Harepusen legger sine turer forbi hytta. Elg og rein ferdes også på våre turstier. Når duftene så river i nesen skjer det noe med mine ører. De bare lukkes; - liksom! Hver gang dette fenomenet fremkommer blir Marit stille... lenge. Far sier hun er som elefanten. Men pytt, pytt livet er kort; et lite duftsøk på egen hånd kan da ikke være all verdens, eller hva?


Vi gikk tur, og var nede på Handelsstedet. Marit ville ta bilde akkurat her, men så oppdaget jeg at en stram herremann med stor bart var i ferd med å komme oss alt for nær. Så jeg tok frem grovmålet, og ville jage ham vekk. Marit lo. Hun var ikke redd for Knut Hamsun. Mennesker er rare!

Utsiktsiktspunktet er et narturlig stopp på veien til Middagshaugen.


På Middagshaugen i go`været! Fantastisk utsikt og kjempefin tur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar