tirsdag 20. april 2010

"Jomfru Maria"

Ja, jeg er et kjært barn med mange navn. Tonefallet forteller ofte noe om innholdet i det nye navnet. Nå blir jeg kalt jomfru Dina, og det med nøytral eller trist stemme. Dette går over min forstand. Skal det prates, må det være klar tale.

Vanligvis er jeg ei skikkelig glad røverjente. Jeg inviterer til lek, i stedet for å hilse pent. Men nå må ingen komme nær meg. Vennene mine skjønner lite når jeg bare står helt passiv med halen ned, og brumler. Men mine hormoner forteller meg at noe er på gang... Marit rister på hodet, og sier at det neppe blir noen ny jomfru Maria. Ett er i alle fall sikkert, det blir noen rolige uker fremover.

Ellers ble det tur med lille kusina mi i ettermiddag. Hun var faktisk ganske grei, og lot meg stort sett gå i fred.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar