søndag 6. mars 2011

Tornerose


Tornerose sov i hundre år.... Riktig så lenge sov ikke jeg da. Men jeg har sovet mye og så har det vært så fryktelig kaldt. Mennesket mitt trodde lenge at det var mitt inbilte svangerskap og mine "valper" som var årsak til mitt søvngjengeri. Etterhvert ble det så mye som ikke stemte med "mor si røverjente"at vi endte hos fastlegen min. Da vi kom dit snakket eieren min om alle sine bekymringer, og Mona veterinær sa da at det måtte være Hypothyreose. Blodprøven bekreftet det. Nå får jeg Tyroksin tabletter, og blir friskere for hver dag som går.

Min Skjoldbruskkjertel har altså sluttet å fungere som den skal, og derfor må jeg få medisiner hver dag resten av mitt liv. Og det er stas! Medisiiin - med glad stemme er det samme som go´bit folkens. Så nå får jeg leverposteikule hver morgen og kveld - ja, jeg trenger ikke å gjøre noen kunster engang - medisiiin er flott!

2 kommentarer:

  1. Du er tilbake! Jeg har lurt litt på hvor du var, nemlig. Ikke verst med leverpostei hver dag - det skulle jeg gjerne hatt, jeg også, men kanskje uten å ha den tyregreia di. Tross alt.

    SvarSlett
  2. Hei Emre, ja medisiner tar man bare om man er nødt til det. Leverpostei derimot er supergodt. Litt knekkebrød eller tynn brødskive under og så tykt med leverpostei oppå er supre godbiter til innetrening. Anbefales! Kommer det et fat med sånne godbiter og en klikker serverer jeg alle mine kunster.

    SvarSlett