lørdag 12. mars 2011

Bølleberta



Bloggen min skal få nytt navn. Alternativene er bølleberta, bustebølla og bodøbølla. Fellesnevneren her er - bølla. Jeg har sovet i hundre år, og nå vil jeg ha "action". Når det blir for kjedelig må jeg finne på noe. I går inntok jeg vinduet: vaktet og hoiet på kjente og ukjente. Det varte ikke lenge før jeg ble jaget bort fra min utkikkspost. Vel, så måtte jeg finne på noe nytt, og da stjal jeg sokker. Jeg "stjal" dem og galopperte avsted for at Marit skulle komme, men det ble ingen reaksjon. Så gikk jeg løs på opptenningsveden - fortsatt ingen lek. Men da bjørkekubben smalt i parketten kom gamlemor susende. Men leke skulle hun ikke - jeg fikk en saftig skjennepreken. En nordlandsk en - det er ganske alvorlig! Så da jeg enda en gang ble forlatt ensom og forsatt litt syk (tror jeg) så hentet jeg ned en nyvasket hvit ulljakke fra kjøpmannsdisken. Den strikkejakken ordnet jeg skikkelig med sånn at den ble et trøstens rede. Så la jeg meg til å sove. Og den som sover synder ikke....

2 kommentarer:

  1. Bølle tante! Du skal alltid lage så mye styr! Heldigvis er du i litt bedre humør nå enn du var for litt siden! Så kan vi kose å leke mer, uten at du kjefter sånn... For farmor er ikke den eneste som kan komme med nordnorske gloser! Og nordnorske schanuzergloser er værre en farmor gloser, det kan jeg love deg :D

    SvarSlett
  2. Hei Frostern, takk for i natt! Jeg er så glad for at du er så tøff, og tåler en schnauzer med språk. Men Marit sier at du også er flink til å prate. Du kan godt prate mer med meg, og ikke bare prate med farmora di. Jeg blir nemlig litt misunnelig når jeg hører om hvor glad du blir for besøk. Og at du krangler med henne når du vil lukte på tisseflekker og hun vil at du skal gå pent. Men nå må jeg rase til TVen for å se på de firbente som raser over vidda med bare sokker på.

    SvarSlett