fredag 18. juni 2010

Dagbarnet


I dag debuterte vi som valpepassere. Det ble en ilddåp. Englebarnet ble plutselig kalt baby Houdini. Marit plasserte en 30 cm høy plastrist på nederste trappetrinn. Det betyr selvfølgelig at hunder ikke skal gå i trappa, men det skjønte ikke babybamsen. Han laget et fryktelig skrammel da han rev ned rista, og synes tydeligvis at det var greit. Tøffe meg satt forskremt ved døra, og lurte på hva det neste ville bli. Det ble verre - jeg søkte tilflukt i mitt lillehus (bur med tak) - men da kom han trampende. Det var umulig å sove, og jeg måtte rømme fra mitt ellers så trygge hus. Så ordnet han da - alt av tepper forsvant ut av buret mitt. Marit hadde en liten matte på gulvet, og den delte vi. Jeg måtte bli passet på sånn at jeg kunne få min formiddagshvil. Lillebølla fløy omkring til han ble utslitt, og sovnet på harde flisegulvet. Etter 12 er det min tid. Da står jeg opp, spiser og går tur. Så fra da av var det igjen greit å være tante Dina. Vi skal nok få skikk på dagbarnet vårt når vi tar tiden til hjelp.



Kjeder meg sånn!

6 kommentarer:

  1. Den bamsegutten er jo bare supersøt da (så han blir vel lett tilgitt sine små sprell, hihi)Du får sette deg i respekt, så du får ha tingene dine og plassen din i fred. God helg :-)

    SvarSlett
  2. Baby Houdini ja! Ingenting kan holde meg innespærret! Og jeg kan ikke noe for at du har det rotete i buret ditt Dina! Da blir det opp til meg å rydde! Du må huske, jeg er dag, du er natt!
    Ellers har jeg hatt det kjempefint i pass hos dere i dag, og jeg gleder meg masse til jeg skal tilbake!
    Nå skal jeg se på fotball VM, moro å se på tobeinte som springer etter en ball!

    SvarSlett
  3. Heia Dina
    Jeg skjønner at du har travle dager for tida, men det er jo utolig flott at du har forbarmet deg over denne froste-bamse-gutten. Han er jo bare supersøt da :-)det må jeg jo bare si. Helgehilsen fra Mia-pia

    SvarSlett
  4. Hei Tassen. Jeg kjenner deg litt. Har tatt veien fra Ronja, og så til deg. Skal skjerpe meg, og legge igjen noen potespor. Lille Frost er 9 uker og har valpepass. Så han får lov til alt, og tilgis alt. Ellers er jeg en sånn som deler nesten alt - ting og soveplass. Grensen går ved maten min. Den spiser jeg opp. Går andre fra sin mat så tar jeg den også. God helg til dere også.

    SvarSlett
  5. Hei Bamsegutten. Vi gleder oss til neste gang du kommer. Det blir jo litt liv i huset med dine streker. Vi lærer, og på tirsdag skal vi gjøre en enda bedre jobb. Sov godt i natt, og vær grei med dine 2beinte. Kos fra tante Dina og hennes 2beinte.

    SvarSlett
  6. Hei Mia. Ja, Frostern er helskjønn. Vi skal være supergreie med han - sånn at han har det trygt og godt. Da tror vi han kan bli en kjekk, stor gutt. Jeg tror kanskje det heter å investere i sin egen fremtid. Denne krabaten kan bli 30 kg, og hører til i min storfamilie. Så jeg blir vel nødt til å omgås han masse i årene som kommer. Ha ei fin helg!

    SvarSlett