mandag 25. juni 2012

Kalddusj

 Endelig sommer! Nå blir det topp med avkjøling.

 Frost har funnet seg ei blautmyr og avkjøler buken.


Jeg kjeder meg, og utforsker andre sida av dammen. Marit prøver å få Frost uti. De har funnet ei passelig steinhelle. Frost får masse skryt og godbiter for å gå uti med forlabbene, og langt om lenge står han uti med alle fire. Da har jeg bestemt meg for å lage litt "action" og få min andel av godbitene. Det er jo jeg som kan noe her! Så mens Marit sitter på huk ved vannkanten med Frost, tar jeg fart og hopper opp på ryggen hennes. Plassere forlabbene rundt halsen og bakbeina i midjen, og presser kroppen inn mot ryggen hennes. Dama hyler, Frost fyker opp av vannet og jeg blir rista ned fra ryggen. Fikk ingenting for det der. Skjønner ikke hvorfor det mases om kjøling i sommervarmen når mennesket blir hysterisk når hun står til anklene i vann med klissvåt pels? Dessuten er kunsten "å sitte på ryggen" noe Frost ikke kan - for det er det bare jeg som kan - og da skal det belønnes! Så, mennesket mitt, du må nok oppføre deg bedre i framtiden om jeg skal vise mine kunster.

En lang og god tur for oss to. Hun tobeinte er våt, og kanskje ennå litt sur.

2 kommentarer:

  1. Hehe, det der var nok litt av et syn ;-) De tobeinte er så rare noen ganger, blir sure for ingenting lissom...!

    SvarSlett
  2. Ja, de er ikke til å forstå seg på. Kanskje hun er litt selvhøytidelig mennesket mitt. Det kunne like gjerne endt med et mageplask om ikke Frost hadde stått i veien... Vet du at hun klaget på at potene ikke var tørre i dag heller. Tenk å gå rundt med potesokker som ikke tørker fra den ene dagen til den andre...

    SvarSlett