søndag 11. juli 2010

Hverdagsliv

Nå er det tilbake til vanlige dager. Vi er ferdig med jobben som dagpassere for Frost. Nå skal han være hjemme og lære det som må til for at han skal bli i stand til å takle dagene når ferietiden er over. Fredag var siste dag hos oss. Da bestemte Marit at Frost var blitt stor gutt, og så fikk han sin første store utfordring. Det ble laget lekegrind, og den ble plassert ved mitt lille-hus. Nå skulle Frost ha formiddagshvil fra kl. 09. Lillebamsen protesterte høylytt. Da ble det satt på musikk - Relaxing Music for Pets and Owners. Jeg tuller ikke! Så fikk vi hver vår kong med leverpostei. De kom rett fra fryseren, og det oppholdt krabaten lenge. Så lenge at han glemte alle protester. Etter kongen, speilet han seg i vannskåla og lekte litt med den, men så sovna han. Da han våkna var klokka blitt 11.30 og så måtte han ut å tisse. Det var ikke måte på hvor mye skryt han fikk - gromgutten!



Nå blir det ferie og hytteliv for oss. Marit har skrinlagt valpeplanene. Hun er kanskje blitt for gammel. Tenk, hun synes det var strevsomt å bli fotfulgt av lillebamsen. Jeg synes bare det var stas. Jeg ble glad og forventningfull når jeg forsto at Frost skulle komme. Jeg liker å leke og er veldig tålmodig. Eneste gangen jeg ble skikkelig irritert var da jeg skulle skjekke ut den tomme leverposteikongen hans. Da jaget jeg han bort - tre ganger - før han skjønte at jeg virkelig kan mene noe. Men vi er gode venner - Frost og jeg - så vi får sikkert være mye sammen i tiden som kommer. Frost kommer til å bli en stor gutt - mye større enn meg - så da er det fint at vi kjenner hverandre godt.

3 kommentarer:

  1. Ja, jeg tror ikke det blir det samme uten å ha meg på besøk! Jeg skaper masse godt liv og kos til alle som er i nærheten!
    Nå er jeg hjemme med Lene, det trives jeg veldig med! Hun er snill og god, men sover litt mye på starten av dagen!
    I tillegg skal vi på valpetreff i kveld, vil du være med Dina!?
    Takk for to fine uker hjemme hos deg Dina og farmor! Jeg håper jeg kan komme tilbake, men kanskje bare en dag nå og da?
    Jeg syntes forresten ikke du skal skrinlegge planene for en liten valpis! Storflokken må gjerne vokse, og jeg er nå litt ekstra oppmerksomhetsyk fordi jeg er så stor og fin!

    SvarSlett
  2. Var inne og hilste på Frost, og du for en fin tass han er. Godt du har hjulpet til med å oppdra han. Det må til det, skal det bli noe skikk, skjønner du. Mennesker forstår bare litt.
    Men det blir vel godt å få menneskene for seg selv igjen, tenker jeg. Det skal litt til å konkurrere med en valp om oppmerksomheten...

    SvarSlett
  3. Hei Daxeé, jeg venter på Frost hver morgen. Men nå kommer han ikke mer. Jeg finnes ikke sjalu, og synes det greit å dele mennesket mitt med Frostern.

    SvarSlett