torsdag 29. juli 2010

Au, au snuten min!


Ja, noen må vaske munnen sin. Men i dag måtte jeg vaske snuten min..... En blødende Dinasnute, og jeg som bare ville hilse.... Pusekatten var så liten og søt. Da jeg stakk fram snuten og skulle hilse, gikk pusekatten opp i bue og klorte meg på nesen, og blodet rant. Jeg var så opphisset at jeg ikke merket at jeg var alvorlig såret. Mennesket mitt likte ikke det hun så. Så det bar rett hjem, og nesen ble renset med antibacthåndserviett og deretter dusjet med rennende vann. Ja, jeg skjønner jo godt når jeg får behandling, så når mennesket var så bestemt var det bare å finne seg i regimet, og vente på dagens måltid. Kveldsmaten er tross alt høydepunktet i min hverdag, men i dag var det altså behandling først - basta! Og snuten min er ikke bra - godt jeg har sykepleiermamma!

Dagens bilde er egentlig en liten demonstrasjon. Jeg ble totalt tilsidesatt. Min matmor vasket bilen sin. Jeg plasserte meg midt i staudene i håp om å få litt oppmerksomhet. Hadde bare min 2beinte far vært hjemme.... Han hadde nemlig straks skjønt at det ikke gikk an å vaske bil, og oppvarte diva Dina.... Men mennesket mitt synes jeg passer helt umerket blant staudene så kamera kom frem, og vi har bilder i alle positurer. Det eneste som er bra med alle bildene er at jeg har en hel, svart snute...... I kveld bare sover jeg og venter på en ny dag......

5 kommentarer:

  1. Uff og uff ikke bra. Jeg jager ganske mye katter, men har aldri kommet så nære - må passe meg litt skjønner jeg!

    SvarSlett
  2. Hei leoprinsen og Ronja. Godt med litt omtanke. Selv små kattunger har skarpe og møkkete klør - så vi må passe oss. Jeg sov til neste dag. Men så var snuten rimelig bra, og formen igjen på topp.

    SvarSlett
  3. Tante Dina da! Så dumt med snuten din! Men i går da vi var på tur så jeg ikke noe galt med den, så jeg håper den har blitt bra!

    SvarSlett
  4. Jeg kan susse godt igjenn... :P

    SvarSlett