søndag 18. juli 2010

En hund etter is!

Jeg elsker is! Vi kjøper inn Isabella i esker. Så spiser Marit sjokoladetrekket og litt til, og deretter er isen min. Is er supergodt, men det er bare lov å slikke – ikke bite. Bare jeg får is godtar jeg det som kreves av manerer. Jeg spiser altså pinneis - det er best. Så slikker jeg isbokser, og synes det er rimelig kjipt om menneskene har vært for grådige. På Øya i går fikk jeg smake softis – herlig! Det ble servert i et lite beger. Så nå skal vi bli flittige gjester på Sirilund Handel.

Da Frost var hos oss sist ble det servert is i boks. Så kom han da - småen, og ville smake. Men da sa Frost sin matfar at han absolutt ikke skulle ha menneskemat. Denne matfaren er Marit sin 2beinte valp, og hun sa at han trengte å få slipt sine kanter. Så til uka skal vi sende han til sånn sliping. I alle fall – Frost fikk slikke litt i mine barter. Gjett om han likte is? Han bare slikka og slikka i mine munnviker, og det var godt for oss begge to. Så sang han da – Du e mi pia – og æ e din gutt. (Ola Bremnes: Mi pia) Tenk å ha ei pie med vaniljeis i barten! Kan verden bli bedre en varm sommerdag?

6 kommentarer:

  1. Is var kjempe godt! Men pappsen er teit og vil ikke jeg skal få noe menneskemat - derfor er det greit å få kose litt med bartene dine etter du har fått is! Jeg tror at du må spise mer is tante, sånn at jeg kan få resten av barten din!
    Pappsen sine kanter er ikke til å slite... jeg har prøvd og prøvd, men noen ting kan jeg bare ikke lære han. Han kan være en vanskelig og bestemt paps. Jeg kan gjøre hva som helst, og han rikker ikke på seg... jaja. Familie er man født med, venner kan man velge! Og da velger jeg mange andre firbeinte med is i bartene!

    SvarSlett
  2. Ja, Frost - sånn er det. Venner kan velges. Jeg skal sørge for å få servert is i boks når vi er sammen. Da blir det mest is i barten. Så kan "æ vær di sommerpie med vaniljeisbarta".

    SvarSlett
  3. Det høres ut som en god plan, men vi må være sikker på at papsen ikke er i nærheten, da blir det dårlig med bartekos!

    SvarSlett
  4. Nei, verden blir ikke bedre enn med is og bartepieis :-) heldige Frost!
    Jeg er også kjempeglad i is, og driver og maser på daxepappa om at han må huske på soft-is og pinneis og bøtetis og all mulig anna slags is, nesten. Men bare sånn hvit is. Sånn fruktis syns jeg ikkeno om!

    SvarSlett
  5. Heia i bloggen :)
    Artig at dere også e så gla' i is. Min favoritt e kroneis med kjeks og jordbær. Veldig praktisk for da holder mamsen mens jeg slurper i meg isen. Kjeksen tar jeg tilslutt i et par jafs. Ja, is er jammen tingen på en varm dag. Hilsen Mia-mora

    SvarSlett
  6. Hei alle sammen!
    Nå har jeg lært mye nytt. Bare vent lille Frostis så ordner jeg opp. Jeg vil også smake saftis og kroneis med jorbær og kjeks. Så nå skal jeg bruke Schnauzerviljen i hele august til å fremme mine krav.

    SvarSlett