onsdag 26. mai 2010

Frost


Nå kommer det enda en valp i familien. Frost er mitt tantebarn, og han er 6 uker i dag. Hvit og vakker - et lite prakteksemplar. Vi gleder oss til han kommer til Bodø. Jeg er spent på om han godtar at jeg omsider er blitt en voksen dame. Vel, hvor voksen jeg egentlig er finner vi nok ikke ut før jeg er ferdig med disse liksom valpene for denne gangen. Det går sikkert bra for jeg er glad, trygg og snill. Noen lekekompis blir jeg neppe, men en grei voksenhund kan jeg være for Frostern.

6 kommentarer:

  1. Takk takk! Jeg gleder meg til å komme til Bodø å treffe deg! Har hørt at Andreas kaller deg for Dinafina, stemmer det? Jeg har truffet et par sånne voksene damer før. Hun ene er veldig opptatt av å legge gangebeinet sitt mellom meg og henne og bjeffe "Kom deg vekk" hver gang jeg prøver å ta det. Det er ikke så gøy. Er du sånn? Jeg er egentlig fornøyd med å gå tur å kose litt med deg, du er vel kanskje for liten for å leke med store meg!

    SvarSlett
  2. Hei. Takk for flott tur i dag. Forr en nusselig liten bamse denne Frost er :-) Du får ta godt vare på han når han kommer, og være snill jente. Hilsen fra Nina og Mia

    SvarSlett
  3. Hei Frost - Jeg skjønner du har gode voksenhunder rundt deg. De lærer deg det som må til for ikke å komme i trøbbel når du blir stor. Jeg måtte også lære at jeg ikke rapper noe fra andre. Men ellers er jeg ikke interessert i sånt noe - det hever jeg meg over. Voksne damer som meg trenger ikke å markere noe som helst. Jeg leker drakampleker ol med mennesker, de har regler og er i godt humør. Hunder må bare ha sine pinner eller baller. Jeg er da ikke interessert i å få revet skinn. Så det er veldig greit at dette er lærdom du har med deg når du kommer. Noen hunder er som besatt - tenk å sloss for en pinne, du - skogen er full av dem. Nei, da kan vi heller leke litt jaktlek?

    SvarSlett
  4. Hei Mia og Nina. Ja, det var en kjempefin tur til Nyholmen. Jeg har ikke vært der før, og så var det jo en sånn nydelig kveld. Tur med 10 Schnauzere var flott - vi gleder oss til neste torsdag. Så kommenterte du Frostern - ja gjett om vi er spente. Han er nydelig, og vi vil gjøre det vi kan for at han skal få det bra. Men jeg er bare tante Dina - så vi kan låne han og levere han tilbake eieren. Det passer oss godt. Jeg og Marit er jo voksne damer.

    SvarSlett
  5. Voksenhund er viktig for en vilter og glad valpevenn. En tålmodig men bestemt voksenvovve. Gratulerer med finfin ny venn :-) Kjempesøt er han!

    SvarSlett
  6. Hei Daxeé, hyggelig at du er innom mellom dine hvileskjær. Sånn må det være når det er vår og sommer. Jo, vi gleder oss stort til lille Frost kommer. Du kan tro vi skal være supergreie med gutten. For vel er han liten og søt nå, men han blir fort stor. Mye større enn meg - kanskje 30 kilo. Da må han være en trivelig kar å være sammen med. Så jeg er smart nok til å investere i egen fremtid. God sommer til deg og den 2beinte.

    SvarSlett