søndag 13. januar 2013

Venter på "far"

I natt har Frost sovet hos meg. I går kveld hadde vi lørdagskos med grisøre. Frost er kjempesnar å spise sitt øre, og så begynner han å sirkle rundt meg for å se om han kan rappe til seg mitt. Men nå vet vi at han ikke er noen gentleman i matskåla eller godbitboksen så nå rotter vi "jentan" oss sammen, og passer på at han ikke klarer å ta mitt! Vel noen unoter må jo gromgutten også ha - han blir tilgitt det meste her hos oss.

I dag tidlig klaga unggutten litt. Han sa at vi var noen late damer. Frost kunne godt tenkt seg en markatur kl. 07! Skrekk og gru! Dagens tilbud må være langt over middels om jeg skal stå opp før i 11-12 - tida. Før det er jeg ikke interessert hverken i mat eller frisk luft, og slett ikke nu når det er mørkt. Det kom et pling i Marit sin mobil ved 10-tida, og da måtte Frost skjønne at han skulle hentes for han gikk ned og satte seg pent ved døra og venta på far. Så fikk han vel sin luftetur, og ble en glad gutt.


3 kommentarer:

  1. Litt av en morrafugl han derre Frost! Selv koser jeg meg gjerne i senga sammen med mamsen til hun står opp, og etterpå kan jeg godt dorme en time eller to til i kurven min, før jeg gidder tenke på turgåing slik i 10-11 tida en gang ;-)

    SvarSlett
  2. Jeg HAR ikke noen døgnrytme, tror jeg. Jeg liker godt å ligge til i 9-10-tida, men da syns jeg det er på tide å komme seg ut. Men jeg er like blid om det blir morgentur i halvsekstida, eller kveldstur etter midnatt en gang. Hun er litt ustadig i så henseende, hun jeg bor sammen med.

    I huset hos oss er det ofte damene som er verst på maten. Mia spesielt, hun forsøker å nappe til seg både elgknoker, godbiter og griseører om hun får sjansen. Heldigvis slipper jeg å vokte sakene mine til vanlig ;)

    SvarSlett
  3. Tassen - Godt å høre at flere gjør som meg. Min hundemamma var som meg. Og da sa min aller første matfar at det nok var et slags urinstinkt. Man holder seg rolig deler av dagen og sparer energi, og så samles flokken og jakter og har høyere aktivitetsnivå mot ettermiddagen. Marit synes dette var et supert resonnement, og tok det til sitt hjerte.

    Emre - Fordeler og ulemper med alt. Men når du ikke har noen inngrodde vaner er du jo en fleksibel ungkar ;-). Du og Frost er vel ganske like der. Lurer på om jeg begynner å bli en gammel sær dame.... Huff, det hørtes litt betenkelig ut. Jeg vil jo være ung og lekker, eller kanskje voksen og lekker. I alle fall LEKKER!

    SvarSlett