tirsdag 23. mars 2010

Løpetid


Jeg har løpetid, og det prøver jeg å fortelle til alle guttene som vi møter. Jeg piper og sier at nå er muligheten snart slutt for denne gangen. Marit skjønner ikke stort - hun teller dager - 21. og 22. dag; løpetida burde være over i følge henne. Hun håper at jeg snart kan få løpe løs, og nyte litt frihet før båndtangen starter. Nå bøter vi på problemet med å bruke "tullsnelle". Marit har ennå ikke lært seg å bruke snellebånd. Vel, vi blir eldre begge to, og det går bedre for hver løpetid. Så snart er vi vel snellespesialister begge to.

Ellers ble jeg forlatt i helga. Mennesket mitt reiste til Asker på hundemøte! Det skulle være forbudt å ha hundemøte uten hund. Jeg måtte være hjemme sammen med far. Han gjør så godt han kan. Jeg får fine turer, maten min, mange godbiter og min del av hans karbonader osv. Uansett hva andre gjør for meg så venter jeg.... og når mennesket kommer tilbake faller verden igjen på plass. Men hva annet kan de vente; Marit anskaffet meg som selskapsdame og den rollen fyller jeg!

Nå venter jeg på påsketur. Da skal vi sikkert dra til Kjerringøy. Det er nok mange påskeharer der. Kommer jeg løs skal jeg finne han harepusen fra i fjor; han var god til å løpe! Det blir morsomt for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar