fredag 20. november 2009

Feiring med bismak

For litt siden feiret en av byens menn sin store dag med et gedigent fyrverkeri over havna. Og da kom påminnelsen om tida som nå nærmerer seg. Jeg var vettskremt, og Marit fortvilt. Vi har kjøpt fyrverkeriCD, og prøvd den. Da Marit kunne registrere knitring i høytalerne sprang jeg og gjemte meg under dobbelsenga. Jeg har bur også, men det er ikke sikkert noen ville kommet og lukket døra, så da ble det senga. Langt om lenge kunne jeg lokkes frem med godbiter, men angsten var slem.

Etter først å ha kjent på håpløsheten er vi nå i gang å trene igjen. Det er en av grunnene til at det lages mye blodpølse godbiter hjemme hos oss om dagen. Marit ble tipset om å undersøke hva jeg valgte om blodpølsa var i stekovnen. Vel, jeg forlater ikke kjøkkenet; - den saken er klar. Jeg har da nok av hundevenner som vet hva min matmor pleier å ha i lommene! Vi gjør også kunster på kjøkkenet for ustekt blodpølse!

I tillegg til dette har vi blitt tipset om ei lydfil med fyrverkeri, vi har fått gratis DVD og Marit har meldt seg på seminar med Gry Løberg.

Så vi overlever kanskje i år også. Selve nyttårsaften søker vi tilflukt på hytta, men vi må jo komme oss gjennom alle dagene før og etter.

1 kommentar:

  1. Du må hilse ho Marit og si at hun virkelig har pennen i sin makt:) Herlig! Ha en god helg, da:)

    SvarSlett