mandag 20. august 2012

Skogmannen

Vet dere hva dette er?


Det er en ubuden gjest fra Helgeland. Tenk han satt og spiste på meg en hel uke. Sånn styggedom har vi knapt her jeg bor. Marit, sykepleieren, fortalte at jeg hadde fått en polypp ved øret. Hun sa at eldre damer kan få slikt. HALLO - vi er vel omtrentlig like gamle nå - lurer på hvor mange såkalte polypper du har hengende ned fra dine ører du - min matmor?

Til slutt ble "polyppen" dratt ut, og da sprella den med alle 8 beina - og min matmor hadde fått se sin første flått. Neste gang vi skal til flått-land blir det tatt forholdsregler.

2 kommentarer:

  1. Hehe, litt av noen sniker disse skogmennene gitt! Jeg var i Sverige i sommer, og da fikk jeg sånne på meg nesten hver eneste dag. Mamsen sa at "flått er ikke flott, Tassen", og plukket de vekk med en sånn spesiell flått-fjerner-sak med en gang hun oppdaget dem :-)

    SvarSlett
  2. Vi er helt enig i at "flått er ikke flott". Så heretter skal vi være mer oppmerksom. Men vi lurer litt på hvordan oppdage et lite mørkt vesen i en svart pels tidlig? Det er jo litt sent når det er blitt en "utvekst" - sånn som på ispinnen... Vi har i alle fall lært noe nytt.

    SvarSlett