søndag 5. juni 2011

3-toppsturen


Så ble det 3 topper på meg i år. Vi startet kl. 8, og var tilbake før kl. 11. Greit nok! Det blir mye folk. Ja, noen hunder også. Men problemet er disse folkene som ikke kan oppføre seg. De går og springer altfor nær meg - jeg synes de er truende, og ønsker å jage dem bort. Og så vil jeg holde mitt følge samlet, men mennesker insisterer på å gjøre akkurat som de vil. Da vi skilte lag med 7-toppsfolkene mine gikk alt mye bedre. Løypa ble bred og fin, og duftene etter min tobente far ble borte. Og så fikk vi en ny turvenn. Han lot også resten av gjengen sin vandre videre mot de 7-toppene. Må innrømme at jeg prøvde å være være litt buseberte til han også, men da Marit røpet hemmeligheten min var han ikke lettskremt.

3 kommentarer:

  1. Så flink du var! Jeg skulle gå, jeg også, men så var jeg smart nok til å få kennelhoste...og da fikk jeg ikke lov :( Men neste år - DA skal jeg gå. Matmor er med på å arrangere, og derfor får vi gå en dag tidligere sogar. Du skal få rapport da :-D

    Og så har jeg oppdaget en schnauzer i nabolaget i kveld! Da tenkte jeg på deg.

    SvarSlett
  2. Skynd deg å bli frisk igjen. Du klarer nok slike turer med masse folk mye bedre enn meg. Marit vil gjerne gå, men hun synes det blir litt meningsløst om ikke jeg kan være med. På tur uten hund - det stemmer liksom ikke?

    Ellers har jeg hørt rykter om at det bor en kjekk svart Schnauzergutt i ditt nabolag. Kanskje alle de flotte guttene samler seg der inne hos deg?

    SvarSlett
  3. Matmor sier hun er enig med Marit - tur uten hund er ikke noe morsomt lenger, som regel. Heldigvis for meg! Det er sikkert han jeg så som du vet om, han schnauzeren, han var kjempefin sa matmor. Selv syns jeg det er litt feil med bare en farge i pelsen, men ... ;-)

    SvarSlett