tirsdag 26. april 2011

1. Påskedag

Etter mye regn kom godværet. Da dro vi på hytta. Jeg har gått fine turer, fått årets første sykkeltur og kjent Øyas hvite sandstrender under potene - herlig!



Klikk på bildet! Det er tatt gjennom kjøkkenvinduet.

Utenfor vinduet går elgen og under plattingen lever harene. Jeg roper og boffer alt jeg kan - særlig til de under verandadekket - for de kan godt komme fram å ta noen løpeturer. Ingen av disse firbeinte gidder å leke med meg - ikke en eneste liten jaktlek - hadde jeg bare sluppet fri.....

3 kommentarer:

  1. Jeg var på øya di i går, Busteberta, men jeg så ikke deg da... Vi var ikke lenge der, men det var et hyggelig gjensyn med trakter jeg besøkte bl.a. med Daxee i fjor sommer. Morsomt med elgene – de er innmari fine å jakte på! I know, I tried...

    I påska var jeg på hyttetur nordover bl.a. med Mia, og en av dagene jaget jeg reinsdyr til frokost og gikk gjennom isen på fjorden. Da var ikke matmor blid. Og på øya di fikk jeg aldri gå løs. Jeg lurer på om det er en sammenheng der!

    SvarSlett
  2. Det er andre gangen vi kunne møtt hverandre der ute. Vi dro hjem tirsdag formiddag Marit og jeg.

    Og vet du hva Emre - har du først fått prøve å løpe etter - så slutter du aldri... Det sier min mor, nemlig! Jeg har sørget for mange gråe hår hos min eier bare på grunn av litt uskyldig jaktlek. Så jeg skjønner godt at en hund kan gå gjennom det meste for å dyrke "the real life". Bra du kom deg på land etter isbadet!

    SvarSlett
  3. Oisann! Har det visst bra på hytta du også ser jeg... Litt misunnelig på det rike dyrelivet rett utenfor døra. Tenk å ha selveste påskeharefamilien under plattingen a' gitt :-)

    SvarSlett