fredag 1. februar 2013

Ny måned - nye muligheter


Dagene er lyse, og sola skinner. Etter snart fire uker med syk matmor begynner livet å normalisere seg igjen. I dag dro vi for å utforske fjellet vårt. Og, YES det er mulig å komme opp der nå. Vi hadde en fin tur i dag, og i morgen skal Marit forbedre fottøyet og da blir det langtur. Spennende i dag. Av og til krysset et dyrespor veien vår. Jeg kunne utforske alle. Det hadde ikke vært mennesker eller hunder der på lenge.



I det siste har vi gått mange turer på jordene i Maskinisten. Fint det også, men litt kjedelig når det blir hver dag. Dessuten leste Marit og jeg i avisa at det var en tobeining som ønsket seg hundefri dag der - en egen dag for de allergiske. Da begynte vi å lengte tilbake til fjellet "vårt" og ensomheten.

I morgen skal vi kanskje hente Frost også. Frostefaren er reist til Hemsedal for å stå på ski. Frost er så heldig at han har en kompis som kommer og bor hjemme i huset hans - dermed slipper han kennel. Men litt kvalitetstid med meg vil han nok gjerne ha. Uansett hvor fine turer vi får hver for oss er det alltid stas å få turer sammen. Frost får ofte være løs på tur med frostefar - dels fordi han er en engel og dels fordi de farter rundt i marka grytidlig. Det er bare de to og elgene, og Marit liker det IKKE. Jeg sover på den tiden, så jeg bekymrer meg ikke. Men i morgen Frostis da er oss to - lovende :-).

1 kommentar:

  1. Så godt å høre at mamman din begynner å bli frisk igjen, for syke mammaer er ikkeno' bra! Kos deg på tur, det er det beste som fins ;-)

    SvarSlett